sluit venster
Novostar Public Development Group
Novostar Public
  • Onderzoek
  • Advies
  • Management
Verder
Novostar Academy
  • Opleiding & Training
  • Coaching
  • Assessments
Verder
T: 085 - 78 23 775
Dashboard KCC
11/11/2015

Tien elementen voor succesvolle digitale dienstverlening

Gemeenten die vooroplopen in de digitalisering van hun dienstverlening hebben één ding gemeen: ze nemen allemaal dezelfde tien elementen in beschouwing. Om ze vervolgens op een manier in te vullen die past bij de aard en de vraagstukken van hun gemeente. De tien elementen worden duidelijk omschreven in het rapport ‘Tien elementen voor succesvolle digitale dienstverlening’ van het Kenniscentrum Dienstverlening.

Impact 
Voor het onderzoek werd een tiental gemeenten die vooroplopen in digitalisering gevraagd naar hun succesfactoren. Daarnaast werd er een enquête gehouden onder de contactpersonen van het Kenniscentrum Dienstverlening. Het onderzoek leverde tien elementen op, die uiteenlopen van de verankering bij bestuur en politiek tot het goed omgaan met de impact van de digitalisering op de medewerkers. De elementen worden in het rapport aan de hand van voorbeelden bij gemeenten uitgelegd. Ook bevat het rapport per element verwijzingen naar verdieping en inspiratie. Bekijk het rapport. 


Tien elementen voor succesvolle digitale dienstverlening