sluit venster
Novostar Public Development Group
Novostar Public
  • Onderzoek
  • Advies
  • Management
Verder
Novostar Academy
  • Opleiding & Training
  • Coaching
  • Assessments
Verder
T: 085 - 78 23 775
Dashboard KCC

Persoonlijk online klantcontact werkt!

Door de enorme verbeteringen van ons digitale netwerk en de daarmee gepaard gaande toename van de internetsnelheid groeien de online klantcontacten in een rap tempo. Daar waar email en bellen veelal lange wachttijden en soms irritatie met zich meebrengen, bieden chat en video communicatie een snel en betaalbaar alternatief.

U kent het wel, het lange wachten om eindelijk verbonden te zijn met iemand van het call center. Een email sturen, zeker naar een grotere organisatie, doen we (bijna) niet meer, uit angst dat we ergens op een onbekende "niet beantwoorden"stapel terecht komen. Om deze klantonvriendelijke benadering te veranderen zijn steeds meer organisaties en bedrijven zich bewust van het feit dat het anders moet. Maar hoe? In veel gevallen kan een live chat button pima dienst doen. Tegenover de snelle beantwoording, want dat is een absolute must, staat wel een onpersoonlijke benadering omdat je alleen maar met elkaar typt. Handig, dat zeker, maar persoonlijk? Niet dus.

Door de enorme verbeteringen van ons digitale netwerk beschikt vrijwel iedereen in ons land over een goedeverbinding op het web. Oké, er zijn soms mensen die klagen over trage verbindingen, maar daar is genoeg tegen te doen.   De uitspraak "een beeld zegt meer dan 1000 woorden" is algemeen bekend. Vandaar dat steeds meer bedrijven en organisaties erover nadenken om ook online video communicatie in te zetten voor direct klantcontact én voor effectieve interne communicatie. En dat werkt! Steeds meer mensen zijn gewend aan het spreken via de webcam (Skypen) en begrijpen dat je online over de hele wereld via beeld en geluid kunt communiceren. Dus waarom niet met een bedrijf of organisatie? Hier ligt een enorme groeimarkt voor bedrijven. En niet alleen de bestaande klanten met hun wensen en vragen, maar ook prospects. Via slimme oplossingen zoals bijvoorbeeld zoemeurope kan je in een handomdraai je scherm delen en met één tot wel 100 video's inloggen. Via de Cloud software, die draait op alle devices, ben je altijd persoonlijk en snel bereikbaar waardoor de service of businesskansen stijgen.

Auteur: John Welzen | Bron: www.briskmagazine.nl

Persoonlijk online klantcontact werkt!