Verbetering van dienstverlening begint met inzicht. Om inzicht te krijgen heeft Novostar speciaal voor het KCC een online klantvraagregistratie instrument met dashboard ontwikkeld. Het online dashboard KCC geeft je realtime inzicht in de performance van het KCC. Het biedt krachtige visuele grafieken, taart- en staafdiagrammen met signaalkleuren voor day-to-day performance sturing en inzicht in trends. Op die manier zie je in een oogopslag wat er gebeurd met alle binnenkomende klantvragen aan de telefoon, balie en/of receptie.

Hoe werkt het?

De KCC medewerkers registreren alle binnenkomende klantvragen op de verschillende kanalen met onze handige tool genaamd Turfmaster. Turfmaster is speciaal door ons ontwikkeld in samenwerking met een aantal gemeentelijke KCC medewerkers, managers en specialisten uit het bedrijfsleven. Het beschikt over een antwoordafhankelijke routering, waardoor de KCC medewerkers snel door de registratie heen kunnen lopen en alles simultaan tijdens het klantcontact kunnen invoeren. Het is bovendien zo opgezet dat de supervisor of teamleider zelf eenvoudig de vraagscripts kan aanpassen en medewerkers daarin kan beheren. Het dashboard is 1-op-1 gekoppeld aan de database van het instrument en geeft daarom realtime inzicht in de performance van het KCC op de meest belangrijke KPI’s.

Op basis van de ingevoerde registraties is het mogelijk om eenvoudig klantvraaganalyses te maken: Wanneer komen welke vragen op welk kanaal binnen en wat is de onderlinge samenhang? Zijn dit nu structurele klantvragen of seizoensgerelateerde vragen? Wat handelt de KCC-medewerker zelfstandig af? En welke vragen worden doorgezet naar de vakafdeling? Zijn die vragen vervolgens ook overgenomen of zijn deze uitgemond in het opstellen van een terugbelnotitie? Ook kun je hiermee de juiste knips leggen in de inrichting van de processen. En je kunt gericht met de vakafdelingen in gesprek over de (on)bereikbaarheid voor het KCC.

Kortom, met dit inzicht leg je de basis voor de doorontwikkeling van de dienstverlening, het verbeteren van de interne bereikbaarheid én de onderlinge samenwerking.

Dashboard Turfmaster
Registratieformulier Turfmaster

Benieuwd hoe we jouw KCC ultra logisch kunnen maken?

Neem contact op

Je bent altijd welkom op ons kantoor voor een kop koffie. Kennismaken?

Wij zitten hier